Veelgestelde vragen

Wij staan open voor al jouw feedback. Lees hier meer over op deze pagina ›

Onze beide woonzorgcentra zijn open huizen en hebben geen bezoekuren. Familie en vrienden zijn altijd welkom. Vanaf 21 uur is de ingang weliswaar gesloten, maar ook dan is bezoek mogelijk. Wel vragen wij om ‘s avonds de nodige stilte te respecteren om anderen niet te storen.

 

Onze tarieven vind je op de deelsite ouderenzorg.

Breng je ziekenfonds en zorgkas op de hoogte. Het is niet verplicht om je adres te wijzigen. Voor meer info kun je terecht bij de sociale dienst.

Dat hangt af van verschillende factoren. Zo moeten wij rekening houden met de Katz-schaal (dit is de graad van zorgbehoevendheid), jouw noden op vlak van zorg en ondersteuning én de vrijgekomen kamer in de woning.

De wachtlijst is altijd vrijblijvend en verplicht je tot niets. Als je nog niet wil verhuizen naar het woonzorgcentrum, blijf je op de wachtlijst staan.

Lees hierover meer op:

De maatschappelijk werkers bieden je hulp in verschillende domeinen:

  • psychosociale ondersteuning
  • ondersteuning in de thuissituatie
  • wonen, werken
  • sociaal-administratieve-juridische zaken
  • overleg met externe diensten
  • organiseren van hulpverlening
  • inkomen en financiën

 

Psychiatrisch ziekenhuis

Voor de actuele openingstijden van de verschillende centra bezoek onze contactpagina

Dat hangt van een aantal factoren af, zoals je kamerkeuze, of je verhoogde tegemoetkoming bij je ziekenfonds geniet en of je een hospitalisatieverzekering hebt.

Link naar lees meer over kosten

Ja, sommige hospitalisatieverzekeringen voorzien bijkomende tegemoetkomingen voor een opname in een psychiatrisch ziekenhuis. Breng daarom je verzekeraar op de hoogte, liefst vooraf.

Op het afgesproken tijdstip meld je je aan bij het onthaal van het psychiatrisch ziekenhuis. Nadat je ingeschreven bent, vergezelt een verpleegkundige je naar je afdeling en maakt je daar verder wegwijs.

Liefst breng je een familielid of vriend mee. Wij vinden het immers belangrijk om kennis te maken met mensen die voor jou een rol spelen in je herstelproces.

  • Identiteitskaart (e-ID)
  • Verwijsbrief van je arts
  • Eventueel: medische verslagen
  • Volledig overzicht van de medicatie die je neemt (naam en toedieningswijze)
  • Thuismedicatie
  • Eventueel: attest van de adviserend geneesheer van je ziekenfonds voor geneesmiddelen die enkel na zijn beslissing terugbetaald worden
  • Klevertjes van je ziekenfonds
  • In geval van hospitalisatieverzekering: in te vullen formulieren of verzekeringskaart
  • Telefoonnummers van je contactpersonen

Dan neem je best contact op met de dienst Facturatie om een afbetalingsplan op te stellen.

[email protected]

Sluiten
Zoeken binnen
Annendael.
Kun je niet vinden wat je zoekt? We helpen je graag.
Neem contact op